جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فوت بیمار به خاطر گیر کردن تراکتور حامل بیمار در گِل/ مرگ در جاده های خاکی دلفان

جاده خاکی ۲۵ کیلومتری «مله خان بابابزرگ» شهرستان دلفان به‌خاطر آسفالت نبودن و نرسیدن به‌موقع بیماران به بیمارستان در ۴۰ روز گذشته جان سه نفر را گرفته است…


نسیـــم دلفـان – به گزارش خبرگزاری تسنیم ، هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دلفان وجود دارد که حدود ۵۰۰ کیلومتر آن خاکی است و هنوز آسفالت نشده که از جمله آن جاده خاکی «مله خان بابابزرگ» است که آسفالت نبودن آن ضربه‌های جانی به مردم این منطقه وارد کرده است.
وضعیت خاکی بودن قسمت‌هایی از روستاها به حدی نگران‌کننده است که در چهل روز گذشته سه نفر از مردم منطقه به خاطر این راه جان خود را از دست دادند.
‌هفته گذشته یکی از اهالی روستای گج بندی شهرستان دلفان به خاطر گِلی بودن جاده و یک ساعت دیر رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد و این در حالی است که در چهل روز گذشته به خاطر وضعیت نامناسب همین جاده دو نفر دیگر قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کردند.
فریدون محمدی یکی از اهالی روستای گچ بندی دلفان اظهار داشت: متأسفانه جاده مله خان بابابزرگ وضعیت مناسبی ندارد به همین دلیل برای آسفالت آن حدود شش سال است که پیگیر هستیم اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

139312091007282874831984
وی افزود: مسیر ۱۲ روستا از طریق همین جاده مله خان بابابزرگ است که متأسفانه آسفالت نیست و موقع بارندگی رفت‌وآمد سخت و مردم در گل‌ولای فرو می‌روند.

محمدی عنوان کرد: دو روز پیش یکی از بستگانم که مردی چهل‌ساله بود به دلیل فشار بالایی که داشت می‌بایست سریع به بیمارستان برسد اما به خاطر بارش باران و گِل بودن جاده مجبور شدیم بیمار را با تراکتور بریم.
وی گفت: با گیرکردن تراکتور در گِل مابقی راه بیمار را به دوش گرفتیم متأسفانه مریض دیر به بیمارستان رسید و به خاطر یک ساعت تأخیر جان خود را از دست داد.
محمدی عنوان کرد: در فصل زمستان به خاطر همین جاده خاکی با مشکل جدی مواجه می‌شویم و این اولین بار نیست که به خاطر دیر رسیدن بیمار به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد، در همین چهل روز گذشته دو زن ۳۵ و ۴۰ ساله نیز به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان فوت کردند.
دیر رسیدن به بیمارستان علت فوت سه نفر از اهالی روستا
وی تصریح کرد: بر اساس گفته پزشکان اگر این بیماران به‌موقع به بیمارستان می‌رسیدند جانشان را از دست نمی‌دادند پس جای تأسف است که مردم ما به خاطر یک جاده خاکی ۲۵ کیلومتری جان خود را از دست بدهند.
محمدی اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم هر چه زودتر برای وضعیت جاده مله خان بابابزرگ فکری کنند تا بیش برای کسی اتفاقی نیفتد.

محمد احمدی یکی دیگر از مردم این روستا در رابطه با وضعیت جاده مله خان بابابزرگ اظهار داشت: در فصل زمستان به خاطر بارندگی و گِل شدن جاده دیگر هیچ ماشینی تردد نمی‌کند و با وضعیتی که پیش می‌آید مردم هم حتی نمی‌توانند ۱۰ قدم در گِل حرکت کنند.
وی افزود: متأسفانه به دلیل وضعیت بد این جاده تاکنون چندین نفر از بستگانمان که دیر به بیمارستان رسیدند از دست دادیم.

139312091006048424831954
عملی نشدن وعده‌های مسئولان
محمدی عنوان کرد: برای آسفالت این جاده تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام‌شده و از طرفی هر بار که جاده خشک بوده و مسئولی به این منطقه می‌آمد این مشکل را مطرح می‌کردیم اما آن‌ها هر بار گفته‌اند چشم درست می‌شود ولی هنوز هیچ اقدامی نکرده‌اند.
وی افزود: هیچ انتظاری از مسئولان نداریم فقط می‌خواهیم که این جاده آسفالت شود چون به خاطر وضعیت این جاده صدمات زیادی دیده‌ایم بنابراین از مسئولان مربوطه تقاضا داریم هرچه سریع‌تر جاده را درست کنند.
حجت‌الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد امام‌جمعه شهرستان دلفان در رابطه با وضعیت جاده‌های روستایی دلفان اظهار داشت: در سطح شهرستان دلفان نزدیک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که حدود ۵۰۰ کیلومتر از آن خاکی است.

139312091005242514831934
وی افزود: خاکی بودن راه‌های روستایی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده که ازجمله آن‌ها تلفات جانی است که بیماران به‌موقع به بیمارستان منتقل نمی‌شوند.
‌امام‌جمعه شهرستان دلفان عنوان کرد: متأسفانه روستای رزله از توابع دهستان میربگ شهرستان دلفان سال گذشته تازه راه شکافی شده بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود که عنایت ویژه به مناطق محروم دلفان داشته باشند.
‌وی بیان کرد: بودجه عمومی کشور برای مناطق محروم دو درصد بوده و با توجه به اینکه الآن به سه درصد افزایش پیداکرده از مسئولان استان انتظار می‌رود که این بودجه را پیگیری کرده تا در راستای محرومیت‌زدایی و حل مشکلات گام‌های بلندی برداشته شود.
هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: طرح برکت از طرف بنیاد مستضعفان در شهرستان الیگودرز در حال انجام است که امیدواریم این طرح در شهرستان محرومی مانند دلفان نیز اجرایی شود.

139312091009443214831994

مردم ۱۲ روستا چشم‌انتظار وعده‌های مسئولان
ابوالقاسم خسرو پور بخشدار مرکزی شهرستان دلفان در این زمینه اظهار داشت: در مسیر جاده مله خان بابابزرگ ۱۲ روستا با جمعیتی بالای هزار نفر ساکن است اما متأسفانه جاده این روستاها علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز آسفالت نشده و مردم با مشکل مواجه‌اند.
‌وی افزود: جاده ۲۵ کیلومتری مله خان بابابزرگ در فصل زمستان به خاطر بارندگی وضعیت نامناسبی پیدا می‌کند و متأسفانه چند روز گذشته به خاطر خراب بودن این جاده خاکی یکی از بیماران به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.
‌بخشدار مرکزی شهرستان دلفان بیان کرد: با توجه به اینکه مردم به خاطر آسفالت نبودن جاده آسیب‌های بسیار جدی متحمل شده‌اند از مسئولان انتظار داریم که به این وضعیت رسیدگی کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان باوجود تماس‌های مکرر حاضر به پاسخگویی نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *