جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سرمرنگ و عبدالحسینی از دلفان هدف گردشگری شد.

شناسایی ۱۲ روستای جدید هدف گردشگری در لرستان

نسیم دلفان : معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از شناسایی روستاهای جدید هدف گردشگری دراستان خبر داد.

حسین فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان، افزود: گردشگری می‌تواند زمینه اشتغال و توسعه پایدار در لرستان باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۱۲ روستای هدف گردشگری از جمله بیشه، ونایی، دهکرد، سنگتراشان، گوشه شهنشاه، کمندان، امامزاده قاسم ازنا، گایکان، ولیعصر(عج)، رباط نمکی، کنارگریت و سراوند وجود دارد، اظهار کرد:همچنین ۱۲ روستای دیگرهدف گردشگری در شهرستانهای استان شناسایی شده که با اضافه شدن آنها به این روستاها، تعداد روستاهای هدف گردشگری لرستان به ۲۴ روستا خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه مطالعات اولیه این روستاها انجام شده و ویژگی‌هایی نظیر آثار تاریخی، بکر بودن، آثار طبیعی و … در آنها در نظر گرفته شده تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های استان بکر بودن آن است، که لرستان از این لحاظ دارای ظرفیت‌های خوبی است.

فرهادی با تاکید براینکه دلیل مهم بحث توریسم روستایی،معیشت و زندگی در روستاها یکی از روش‌های مبنی بر توسعه پایدار است خاطرنشان کرد: روستاها می‌توانند یکی از پناهگاه‌های خیلی مهم برای انسانها از لحاظ آلودگی‌های شهری باشند.

وی به برخی از این روستاهای هدف گردشگری نظیر روستای فهره الیگودرز، روستایی کوشکی‌سفلی و بیچون سفلی بروجرد، سرمرنگ و عبدالحسینی دلفان، کسمت خرم‌آباد سپیدشت ، کیگوران شول آباد الیگودرز،روستای نامکول و خوشنامونداز توابع کوهدشت، درتنگ سفلی از توابع شهرستان سلسله، رفتخان و عمارت از توابع شهرستان دورود و … نام برد و گفت: تمام مشخصات این روستاها جمع‌آوری و مورد مطالعه اولیه قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *