جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فعالیت های اداره محیط زیست دلفان در راستای مبارزه با صیادان زنده گیری جانوران و همچنین پاکسازی محیط

عامل صید پرنده های زیبای (کبک)در شهرستان دلفان دستگیر شد…


نسیـــم دلفـان – به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان ، قاسم دلفان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان از کشف چند پرنده کبک از منزل یک متخلف خبر داد.

وی اظهار داشت : طی گزارش مردمی مبنی بر اقدام به زنده گیری تعدادی کبک توسط صیاد متخلف ، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت و کارشناس حقوقی این اداره با هماهنگی مقام قضایی بخش کاکاوند و همراهی نیروی انتظامی شهر هفت چشمه و اخذ حکم بازرسی از منزل این متخلف ، به محل اعزام شدند.

این مسئول افزود: گزارش یاد شده از طرف دوستداران محیط زیست در یکی از روستاهای دور افتاده در حوزه استحفاظی شهرستان دلفان صورت گرفته بود که پس از بازرسی از منزل متخلف نیروهای یگان حفاظت شهرستان موفق به کشف و ضبط ۳ قطعه کبک و ۴ عدد قفس مخصوص نگهداری پرنده کبک شدند.

454545.jpg

دلفانی ادامه داد: با عنایت به اینکه برابر ماده ۱۰ بند (الف و ج) خرید و فروش ، حمل و نگهداری و عرضه حیوانات وحشی جرم محسوب می شود لذا بر این اساس پرونده متخلف مورد نظر جهت رسیدگی و اعمال قانون به مقام محترم قضایی تحویل گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان تصریح کرد : متخلفین باید بدانند نیروهای حفاظت محیط زیست این شهرستان به جد و مستمر مشغول گشت ، کنترل و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی بوده و در صورت مشاهده با خاطیان مطابق قانون برخورد خواهد نمود.

دلفانی از همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی در راستای گسترش فرهنگ زیست محیطی و همکاری با اداره حفاظت محیط زیست تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه فعالیت های اداره محیط زیست شهرستان دلفان

قاسم دلفان به خبرنگار ما گفت : با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جدید با نام “اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل” برگزاری کارگاه های محیط زیست با حضور متخصصان و کارشناسان مربوطه در مدارس، جهت شناخت دانش آموزان نسبت به محیط اطراف به مرحله اجرا گذاشته شد.

14.jpg

15.jpg

وی اظهار داشت: این برنامه ها برای ایجاد انگیزه های لازم جهت حفظ محیط زیست در دانش آموزان است تا تقویت و مهارت های لازم برای حفظ محیط زیست را به دست آورند.

با همکاری مشترک اداره حفاظت محیط زیست دلفان، ومدیریت مهد وپیش دبستانی صدای فرشتگان وبا مشارکت غنچه های نوشکفته ، حاشیه یکی از مناطق شهر نورآباد از وجود زباله پاکسازی شد

این مسئول همچنین از اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست با همکاری دانش آموزان مدارس شهرستان خبر داد.

وی گفت : در این راستا روز گذشته با همکاری مشترک اداره حفاظت محیط زیست دلفان، و مدیریت مهد و پیش دبستانی صدای فرشتگان و غنچه های نوشکفته این مرکز آموزشی ، حاشیه یکی از مناطق شهر نورآباد از وجود زباله پاکسازی شد.

111111-768x431.jpg

photo_2016-04-12_00-26-03-1024x575.jpg

photo_2016-04-12_00-25-59-575x1024.jpg

photo_2016-04-12_17-56-18.jpg

گزارش از سرکار خانم معصومه جهانی


 تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *