پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

حکم متخلفان کشیدن بخیه های چانه «صدرا» کودک خمینی شهری قطعی شد

حکم صادرشده توسط دادگاه بدوی در شهرستان خمینی شهر که در دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گرفت، نسبت به هر سه متهم پرونده صدرا زاهدپور، کودک خمینی شهری ، مورد تایید قرار گرفت…


نسیـــم دلفـان – به گزارش میزان، احمد خسروی وفا در تشریح آخرین وضعیت متهمان پرونده بیمارستان خمینی شهر گفت: حبس صادرشده توسط دادگاه بدوی در شهرستان خمینی شهر که در دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گرفت، نسبت به هر سه متهم پرونده مورد تایید قرار گرفت.

643c0ec6-568d-48f7-96dd-f7c974cdbf69.jpg

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه بیان کرد: حبس صادرشده توسط دادگاه بدوی ، نسبت به هر سه متهم پرونده مورد تایید قرار گرفت و لکن نسبت به متهم ردیف اول ودوم شش ماه از ۲۴ ماه حبس قابلیت اجرا داشته و ۱۸ ماه به مدت یک سال تعلیق شد، متهم نفر سوم نیز سه ماه از ۹ ماه حبس وی به مرحله قطعیت رسید و ۶ ماه دیگر به مدت یکسال مورد تعلیق قرار گرفت .
وی همچنین اضافه کرد: همچنین مقرر گردید در طول ایام تعلیق مجازات (یکسال) روزانه حداقل به مدت ۴ ساعت هر سه متهم در یکی ازمراکز بهداشتی و درمانی یا درمانگاه های وابسته با طرف قرارداد کمیته امداد یا سازمان بهزیستی ترجیجا در شهر خمینی شهر و در بخش کودکان به صورت رایگان به ارائه خدمات پزشکی و پرستاری بپردازند وگزارش عملکرد خود را ماهیانه به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای شهرستان خمینی شهر ارائه دهند.
خسروی وفا ادامه داد: بدیهی است در صورتی که محکوم علیهم در طول مدت تعلیق مجازات مرتکب یکی از جرائم مذکور در ماده ۵۲ قانون مجازات اسلامی شوند یا از انجام تکلیف ذکر شده خودداری نمایند حسب مورد مطابق با مقررات موضوع مواد ۵۰ و ۵۲ قانون مجازات اسلامی درباره آنها اتخاذ تصمیم خواهد شد.
اواسط آذرماه سال جاری بود که کادر درمان بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر از توابع استان اصفهان، به دلیل عدم بضاعت مالی خانواده یک بیمار خردسال، بخیه چانه پسری چهار ساله را شکافتند و او را با چانه شکافته شده و خونین روانه خانه کردند.
پس از این حادثه رئیس کل دادگستری اصفهان از احضار پزشک و پرستار متخلف که به کشیدن بخیه یک پسر بچه اقدام کرده بودند به دادگستری اصفهان خبرداد.
دستگاه قضایی استان اصفهان با دقت و سرعت این پرونده را مورد رسیدگی قرار داد و در تاریخ ۲۳ آذرماه کیفرخواست متهمان این پرونده صادر شد. در نهایت ۵ دی ماه حکم متهمان این پرونده صادر شد.
پس از آن بود که برخی رسانه نسبت به انتشار جزئیات حکم اقدام کردند که رئیس کل دادگستری اصفهان در پاسخ به این اقدام عنوان کرد که حکم پرونده متهمان بیمارستان خمینی شهر قطعی نیست و اقدام رسانه‌ها در خصوص انتشار جزئیات حکم خلاف قانون است.


 تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.
برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *