پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

تریاک دولتی کیلویی چند؟!

کدام عقل سلیمی فروش کالایی با ارزش کیلویی ۲ میلیون تومان را به ۱۵ هزار تومان تایید می کند؟…


نسیـــم دلفـان – غلامرضا انبارلویی در مطلبی با عنوان « تمیزکاری ۲۰ هزار میلیارد تومان پول کثیف » در روزنامه رسالت نوشته: میزان کشفیات مواد مخدر که یک سوم میزان کشف شده هم نیست در سال ۹۳ حدود ۱۰۰۰ تن به شرح زیر است: ناجا ۴۴۴ تن، واجا ۴۵ تن، بسیج ۵۰۵ تن، جمع ۹۹۴ تن

با مروری بر بازار برون مرزی و درون مرزی مشاهده می شود که بهای یک کیلو تریاک حدود ۲ میلیون تومان است فلذا ارزش کشفیات فوق می شود حدود ۲ هزار میلیارد تومان. در قالب دو کلمه حرف حساب از دولت به ماهو معاون برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور این است که آیا در قسمت سوم بودجه کل کشور در قالب بند و بخش و جزء چنین درآمدی پیش بینی شده است؟

این مواد همه ساله با حضور مقامات پلیس بین الملل در جشنی به همین مناسبت سوزانده و معدوم می شود و پرسش این است که چرا سوزانده می شود وقتی ۱۸۰ کارخانه دارویی کشور به آن به عنوان ماده اولیه تولید داروهای کدئین دار نیازمندند؟

آیا دولت به ماهو سازمان برنامه و بودجه اش و شخص جناب نوبخت می داند این کارخانجات دارویی تریاک مورد نیاز خود را از چه محلی و به چه مبلغی تهیه می کنند؟ واردات یا خرید از نیروی انتظامی، کدام یک؟ اگر از طریق واردات تامین می کنند با کدام تعرفه و سود بازرگانی؟ و اگر از نیروی انتظامی یا ستاد مبارزه با مواد مخدر می خرند به چه قیمتی و با کدام نرخ مصوب کدام مرجع؟ اطلاعات اندک راقم سطور حکایت از نرخ این معامله (فروش به شرکت های تولیدی دارو) کیلویی ۱۵ هزار تومان آن هم با واسطه یک شرکت دولتی دارد نه مستقیم، چرا؟ کدام عقل سلیمی فروش کالایی با ارزش کیلویی ۲ میلیون تومان را به ۱۵ هزار تومان تایید می کند؟

یک نظر

  1. نسیم جون مگه قطحی خبر بود تا تریاک نباشه……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *