جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امامزاده پیرمحمد(ع) در شهرستان دلفان مأمن دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع)

دلفان یکی از شهرستان های استان لرستان است که تعدادی از یادگاران رسول الله (ص) را چون صدف در برگرفته است و مردم این شهرستان بر میزبانی آل طاها فخر می فروشند…


نسیم دلفان – به گزارش ایرنا ، یکی از اماکن زیارتی شهرستان دلفان امامزاده امامزاده محمد ابن زید ابن زین العابدین (ع) معروف به امامزاده پیر محمد (ع) است که در ۵۴ کیلومتری جنوب غربی نورآباد مرکز این شهرستان واقع شده است.

براساس شجره نامه امامزاده پیر محمد(ع) که مهر تائید ۳۵ تن از مراجع و علمای بزرگ نجف در سال ۱۱۰۷ ه-ق روی آن درج شده است وی فرزند ˈزیدالشهید بن زین العابدین ˈفرزند امام حسین (ع) است.

این امامزاده در منطقه میربگ جنوبی واقع شده که به سبب طبیعت سحرآمیز آن و درختان کهنسال بلوط به نحو زیبایی آراسته شده است که خلعت سبزی را هدیه دیدگان بینندگان می کند.

این امامزاده در بلندای ارتفاعات مامن کوه واقع شده که قرار گرفتن در این ارتفاع و مجاورت با کوه شگفت انگیز مهراب روح آدمی را به پرواز در می آورد و دل هر بیننده را شیفته زیبایی های خود می کند.

این امامزاده غربت نشین در بین مردم منطقه جایگاه خاصی دارد و آنان معتقدند این امامزاده چنان قربی در نزد خدا دارد که دعای حاجتمندان را بی پاسخ نمی گذارد.

خوشبختانه در چند سال اخیر کار احداث ضریح و گنبد این امامزاده با کمک اوقاف و خیران آغازشده است تا این امامزاده نیز صاحب گنبد و مناره ای شود که شایسته اوباشد.

بخشدار مرکزی شهرستان دلفان گفت : تاکنون دو میلیارد ریال برای ساخت حرم مطهر امامزاده محمد ابن زید ابن زین العابدین (ع) هزینه شده است.

به گفته ابوالقاسم خسروپور ، با این اعتبار که از محل اعتبارات دولتی و نذورات مردمی هزینه شده است بنای بقعه متبرکه ، ضریح و گلدسته های آن احداث شده است.

وی، مهمترین مشکل زائران این امامزاده را نبود زائر سرا، برق و آب آشامیدنی و امکانات خدماتی رفاهی عنوان کرد و خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای حل این مشکلات شد.

امامزاده پیر محمد(ع) در منطقه جنگلی با طبیعت بکر و دست نخورده واقع شده است که وجود آبشارهای مهراب ، سوله ، تنگه گاوشمار و کوه شگفت انگیز مهراب در مسیر ارتباطی این امامزاده این منطقه را می توان به یکی از مکان های مهم گردشگری مذهبی در لرستان تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *