پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ۱۱۰ درصدی بارندگی در شهرستان دلفان

رئیس اداره هواشناسی شهرستان دلفان از رشد ۱۱۰ درصدی میزان بارندگی در این شهرستان خبر داد…


نسیـــم دلفـان – رسول نوری آرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در سال زراعی گذشته ۹۴-۹۳ میزان بارش ۳۳۷ میلی متر در شهرستان دلفان بود که این میزان در سال زراعی جاری ۹۵-۹۴ تاکنون به ۷۳۴ میلی متر رسیده است.

وی معتقد است : این میزان بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت چند سال گذشته که ۲۸۷ میلی متر بود نیز ۹۰ درصد رشد داشته است.

این مسئول ،به میزان بارش در جریان سیل اخیر شهرستان دلفان اشاره کرد و گفت : بارش ها از تاریخ ۲۴ فروردین شروع و تا ۲۷ فروردین ادامه داشت که در این مدت ۱۶۴ میلی متر بارش داشته ایم که اوج آن در روز ۲۷ فروردین با بیش از ۷۰ میلی متر بارش بود.

وی یاد آور شد : هواشناسی شهرستان دلفان ۴۸ ساعت قبل از وقوع سیل اطلاعیه مرکز تحقیقات را برای ادارات مربوطه صادر و ۲۴ ساعت قبل هم اخطار وقوع سیل را به ادارات این شهرستان اعلام نمود.

رئیس اداره هواشناسی دلفان ، با توجه به سردسیر بودن منطقه دلفان گفت : در فروردین ماه سالجاری شاهد ۱۲ روز سرما و یخبندان در منطقه بودیم که دمای هوا به حداقل ۵ – درجه سانتی گراد زیر صفر رسید که مشکلاتی را برای کشاورزان بوجود آورد.

نوری افزود :شهرستان دلفان در ارتفاع هزار و ۸۵۹ متری از سطح دریا واقع شده که دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است که بطور متوسط ۱۲۰ روز آن سرما و یخبندان است.


tavajoh.giftavajoh.gifهر ماه یک مسابقه و شش برنده در ترمینال خبری نسیم نسیم (اینجا)

 تازه ترین اخبار منطقه را مستقیمأ از طریق ترمینال خبری نسیم دلفان دریافت کنید.

برای عضویت در کانال خبری نسیم دلفان روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *