پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

ادامه واکنش ها به خبر ادعای عجیب غریب مسئولین میراث فرهنگی استان کرمانشاه

انتشار خبر ادعای مسئولین استان کرمانشاه بر مالکیت امامزادگان احمد و محمود (باولین) در رسانه های استان لرستان خصوصأ سایت های خبری شهرستان دلفان که با عنوان دلفان در مسیر حق کشی منتشر شد ، واکنش هایی را به دنبال داشت…


نسیم دلفان – مردم شهرستان با ارسال پیام و همچنین گفتگوی تلفنی با مسئولین دلفانی و نیز رسانه های منطقه خواستار برخورد جدی با مطرح کنندگان این بحث شدند.

فرماندار دلفان در گفتگو با خبرنگار نسیم گفت: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله مقابله و برخورد با مسببان بحث مورد نظر به طور ویژه در دستور کار این فرمانداری قرار گرفت.

علی باقری تصریح کرد ، پس از انتشار خبر مورد بحث با مسئولین سیاسی استانداری لرستان رایزنی هایی را انجام دادیم و حساسیت موضوع را به ایشان انتقال دادیم.

وی اظهار داشت: مکاتبه هایی دراین باره با مقامات سیاسی استان لرستان و همچنین استان کرمانشاه انجام خواهد شد و نیز در جلسه ای که به زودی در استان با حضور استاندار محترم لرستان برگزار خواهد شد موضوع را مطرح خواهیم کرد.

چند تن از مسئولین شهرستان و استان نیز در گفتگو با خبرنگار دلفان امروز ، به خبر منتشر شده واکنش نشان دادند.

امام جمعه شهرستان دلفان در این خصوص گفت: این امامزادگان از نظر قانونی در محدوده شهرستان دلفان قرار گرفته و سخنان مطرح شده بی مورد است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به اینکه در گذشته این امامزادگان بی جهت در  اختیار اداره اوقاف استان کرمانشاه بوده اند گفت: این کار اشتباهی بوده که از سوی مسئولان قبلی ما سرزده و اکنون حرم این امامزادگان در حال بازسازی است.

بخشدار کاکاوند نیز با تاکید بر اینکه این اماکن مذهبی در تقسیمات کشوری جزء شهرستان دلفان و بخش کاکاوند هستند گفت: براساس آخرین سرشماری کشور هم این اماکن در اختیار ما بوده و این نوع از اظهار نظرها شایسته مسئولان دولتی استان کرمانشاه نیست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دلفان در خصوص امامزادگان احمد و محمود(ع) این شهرستان گفت: از نظر قانونی ابنیه ای که کمتر از ۵۰ سال قدمت داشته باشند جزء میراث فرهنگی محسوب نشده و بنای این امامزادگان نیز به دلیلی قدمت کمتر از ۴۰ سال جزء میراث فرهنگی نیست.

لطیفی خاطرنشان کرد در بحث گردشگری مذهبی این امامزادگان مطرح بوده و قول می دهم آنچه که در توان داریم برای معرفی و استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی در شهرستان به خصوص در مورد امامزادگان احمد و محمود به کار ببریم.

وی همچنین سخنان معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص امامزادگان احمد و محمود را به خاطر بهره بردن این استان از این ظرفیت دانست و افزود: این امامزادگان در منطقه جغرافیایی دلفان قرار داشته و هم اکنون سازمان اوقاف استان لرستان در حال ساخت و ساز ابنیه این امامزادگان است.

اظهار بی اطلاعی مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی استان لرستان از وجود امامزادگان احمد و محمود در دلفان

نکته جالب ماجرا سخنان مسئول روابط عمومی و میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در این خصوص بود.

به گزارش دلفان امروز ، حسن پور با اعلام اینکه اطلاعی از وجود امامزادگان احمد و محمود در دلفان  ندارد گفت: تنها امامزاده شهرستان دلفان امامزاده ابراهیم(ع) است.

این سخنان در حالی بیان می شود که امامزادگان احمد و محمود دلفان فرزندان امام موسی کاظم(ع) بوده و علاوه بر این دو بزرگوار بقعه امامزاده پیرمحمد نیز در شهرستان دلفان وجود دارد.

اگر چه متولی اصلی بقاع متبرکه سازمان اوقاف می باشد اما با توجه به بحث گردشگری مذهبی و پتانسیل این موضوع در شهرستان دلفان و هم چنین اظهارات معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در این خصوص انتظار می رفت شاهد واکنش محکمی از سوی مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دلفان باشیم.

متاسفانه مسئولان اداره میراث فرهنگی شهرستان دلفان در معرفی جاذبه های گردشگری به خصوص در بحث گردشگری مذهبی به خوبی عمل نکرده اند و همین مسئله باعث شده است که امروز یک مسئول میراث فرهنگی از استان دیگری مدعی امامزادگان شهرستان ما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *