شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

توضیحات دفتر مقام معظم رهبری درباره روزه در ایام امتحانات و کنکور برای دانش آموزان و دانشجویان

هم‌زمانی ماه رمضان و ایام امتحانات این سوال را ایجاد می‌کند که آیا دانشجویان و کنکوری‌ها می‌توانند به خاطر شرایط سخت روزه نگیرند؟

نسیم دلفان – حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در پاسخ به سوال امکان روزه خواری دانشجویان در ماه مبارک رمضان اظهارکرد: خیر، ما مجاز به روزه خواری به خاطر امتحان و کنکور نیستیم.
وی افزود: برای رفع مشکل دانشجویان دو توصیه وجود دارد، یکی این که می‌توانند شب تا صبح را بیدار بمانند که هم هوا خنک‌تر است و هم می‌توانند آب بخورند. 
 
رضایی عنوان کرد: توصیه دوم مسافرت رفتن است، به این صورت که از حد ترخص خارج شده و پس از خروج کامل می‌تواند روزه خود را باز کنند، البته این امر برای شخصی که نیت رفت و برگشت دارد، مجاز است.
وی در رابطه با حد ترخص گفت: به میزان راهی که از محدوده شهر خارج شده و به مکان‌هایی که آثاری از شهر و تاسیسات شهری وجود نداشته باشد که حدود هزار و ۴۰۰ متر براورد شده حد ترخص می‌گویند.
عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: خانواده‌ای که دانشجو را تا حد ترخص مشایعت می‌کند نیز می‌تواند روزه خود را باز کند اما اگر این کار را نکرد و بازگشت باید تا قبل از ظهر نیت روزه کند و روزه‌اش صحیح است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کانال خبری نسیم دلفان بصوت ۲۴ ساعته و آنلاین جدیترین و داغ ترین خبرها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای پیوستن به کانال خبری ما لطفأ روی تصویر زیر کلیک نمایید.

12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *